Leerstof verwerken

Leerstof verwerken2021-01-01T10:25:23+01:00

Verwerking van de kennis die nodig is om een opdracht te kunnen uitvoeren verreist actieve betrokkenheid bij het leerproces. Dat betekent dat de kennis actief wordt verworven en verwerkt, wat impliceert dat kennis wordt verbonden aan voorkennis en wordt ondergebracht in een coherent cognitief schema.

Vissenkom

Bij deze werkvorm zit een kleine groep leerlingen (4-6) in het midden van het lokaal (de vissenkom) en de rest van de klas er omheen.

Peer Instruction

Tijdens de les krijgen de studenten minicolleges afgewisseld met peer-bespreking van conceptuele vragen die werken om misvattingen die studenten kunnen hebben op te wekken, te confronteren en op te lossen.

Peer feedback

Peer Feedback is het laten beoordelen van studenten door studenten. Het laten nakijken van werk kan door studenten elkaar feedback te laten geven. Studenten beoordelen elkaars werk aan de hand van rubrics: criteria aan de hand waarvan ze een mening vormen over elkaars werk. Het onderzoek van het lectoraat Teaching, [...]

Ga naar de bovenkant