Edulab bestaat uit adviseurs onderwijsvernieuwing, onderwijskundigen en functioneel beheerders die docententeams ondersteunen bij het (her)ontwerpen van het onderwijs en het beredeneerd inzetten van ICT.
Docenten kunnen projectvoorstellen indienen om de kwaliteit van hun onderwijs te verbeteren met de inzet van technologie.
Bij het ontwerpen van onderwijs met ICT gebruiken wij de vijf uitgangspunten voor een volwaardig leerproces en de 12 bouwstenen voor effectieve didactiek.
Formatief evalueren staat in dienst van leren. Het biedt docent en studenten inzicht in het leerproces. Het gaat dus niet alleen over het wel of niet geven van cijfers, het halveren van de hoeveelheid summatieve toetsen of het altijd feedback moeten geven.
Het integreren van digitaal toetsen in je onderwijs is één van de manieren om je onderwijs te versterken. Je kunt met digitaal toetsen zowel de kwaliteit van je toetsen verbeteren als effectiever en efficiënter gaan werken.
Hier vind je richtlijnen en adviezen over de keuzeopties voor, in de eerste instantie, kennistoetsen en de ondersteuning daarbij.
Om blended onderwijs te geven zijn digitale tools nodig. Hoe vind je een weg in het grote aanbod van tools? Bekijk onze tips.
We bieden een breed aanbod van training op gebied van didactiek en onderwijstechnologie.